• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Panik- Kluven vilket erbjudande jag ska ta gällande sökt samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Tack, kollar med Advisa i morgon bitti :).
Najs. De var bra. Kollade min mailhistorik nu. Hade flera erbjudanden, valde Ikano som strulade som faaan de är så jävla odigitala. Ringde Advisa och ba nä vill ångra mig och ta ett annat erbjudande, de fixade det och hjälpte till. Svarade mig snabbt på mail och sms
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Tack, det var just det jag funderade över, om jag tackar ja till ett erbjudande men sedan får avslag, finns de andra erbjudandena kvar ändå? På samma ansökan s a s? De är inte förbrukade för att jag valde ett annat erbjudande?
Haha sjukt, precis detta råkade jag också svara på! Nej, så länge du inte signerat så har du kvar erbjudandena. Men fråga Advisa för säkerhets skull givetvis
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
78
Poäng
217
Najs. De var bra. Kollade min mailhistorik nu. Hade flera erbjudanden, valde Ikano som strulade som faaan de är så jävla odigitala. Ringde Advisa och ba nä vill ångra mig och ta ett annat erbjudande, de fixade det och hjälpte till. Svarade mig snabbt på mail och sms
Åh, vad bra, det finns hopp alltså :). Svårt bara med Marginalen, bra erbjudande men om de ska strula med utbetalning och annat i veckor så blir det svårt om man vill ta ett annat erbjudande sen. Jobbig jag är med många frågor och funderingar :).
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
78
Poäng
217
Haha sjukt, precis detta råkade jag också svara på! Nej, så länge du inte signerat så har du kvar erbjudandena. Men fråga Advisa för säkerhets skull givetvis
Haha, tack, så efter signering är det ”kört” men inte innan dess, så om någon aktör strular med utbetalning efter jag antagit ett erbjudande eller så kan jag inte ångra mig tänker jag, vilket är logiskt. Tror jag får ringa Advisa och kolla lite också, men tänkte jag kollar med proffsen här, impad av era tips och råd :).
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
78
Poäng
217
Jag hade lösen på hela summan (350), hade inga kreditkort men som löste t ex fairlo som kan klassas som snabblån?
Jag har Collector kreditkort jag vill lösa och dyrt sms-lån på 30 000 kr bl a, samt Fairlo, men antar att de inte löser sms-lån om jag uppfattat det rätt när jag läst här. Så då vet jag inte om Ica är ett bra alternativ för mig ändå, svårt. Måste bestämma mig till i morgon känner jag..
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tack, det var just det jag funderade över, om jag tackar ja till ett erbjudande men sedan får avslag, finns de andra erbjudandena kvar ändå? På samma ansökan s a s? De är inte förbrukade för att jag valde ett annat erbjudande?
ja alla andra erbjudanden finns kvar i 30 dagar, dock så måste den långivare som du valde meddela Advisa att du har fått avslag från dom, är inte detta gjort då måste handläggaren på Advisa i sin tur ringa dit och få detta bekräftat, jag fick avslag på mina två första val men tredje valet godkände
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
78
Poäng
217
jag hade dom i ett år, först konstiga fel på deras sida så autogiro registrerades aldrig trots flera försök och onödiga fakturaavgifter, hjärndöd kundtjänst.
efter ett år när min UC var mycket bättre då försökte jag sänka räntan, det blev många samtal där dom ringde upp mig flera gånger med kompletterande skitfrågor som dom glömt fråga från början, min ränta var på 12%, jag hade erbjudande på 5,44% från Ikano, dom sa att dom inte kunde sänka så mycket men dom kunde sänka 2% eller vad det nu var, detta lade dom aldrig in trots att dom sagt det. sjukt skönt att slippa Collector nu, i princip bara ränta betald, skulden minskade inte i närheten av vad mina andra lån minskar varje månad
Och nu blev det ännu svårare att välja haha
:).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp